REPTES DE MATS EN UNA, EN DOS...
APRENDRE A PENSAR PER UN MATEIX. Amb la realització reiterada de problemes senzills s'obtenen resultats excel·lents. Cal tenir en compte que no n'hi ha prou amb resoldre cinc o sis exercicis d'un mateix tipus, perquè si l'alumne treballa reiteradament una mateixa idea, segurament quan se li presenti aquesta idea en les seves partides, la reconeixerà i l'executarà.
![](https://250ab75b4a.cbaul-cdnwnd.com/9ed62b77dbb6e0036eb9de988a8c8d54/200000012-56abc56abe/Screenshot%202020-06-06%20at%2018.42.50.png?ph=250ab75b4a)
Repte d'escacs 1
![](https://250ab75b4a.cbaul-cdnwnd.com/9ed62b77dbb6e0036eb9de988a8c8d54/200000325-31e6731e69/Screenshot%202020-06-22%20at%2022.37.57.png?ph=250ab75b4a)
Situa als quadrats les 6 peces diferents del joc però sense el peó a on estan els quadradrets de tal manera que les 5 peces s'amenacin entre elles.
Envia la resposta al mail: escacs@fedac.cat
a7= ... a8= ... e4= ... g8= ... h5...
R= Rei A= Alfil T= Torre
D= Dama C = Cavall
![](https://250ab75b4a.cbaul-cdnwnd.com/9ed62b77dbb6e0036eb9de988a8c8d54/200000326-817088170a/Screenshot%202020-06-22%20at%2022.52.05.png?ph=250ab75b4a)
Repte d'escacs 2
Situa als quadrats les 6 peces diferents del joc però sense el peó a on estan els quadradrets de tal manera que les 5 Situa peces no s'amenacin entre elles.
Envia la resposta al mail: escacs@fedac.cat
a5= ... b5= ... e2= ... g5= ... h8...
R= Rei A= Alfil T= Torre
D= Dama C = Cavall
![](https://250ab75b4a.cbaul-cdnwnd.com/9ed62b77dbb6e0036eb9de988a8c8d54/200000327-407e1407e3/Screenshot%202020-06-22%20at%2022.58.14.png?ph=250ab75b4a)
Repte d'escacs 3
Situa les peces restants en les caselles marcades X, de tal manera que e rei negre quedi en posició d'escac i mat
Envia la resposta al mail: escacs@fedac.cat
a1= ... c3= ... d4= ... d6= ... a8...
R= Rei nom de la casella=peó T= Torre D= Dama C = Cavall
Repte d'escacs 4
![](https://250ab75b4a.cbaul-cdnwnd.com/9ed62b77dbb6e0036eb9de988a8c8d54/200000328-e013be013d/Screenshot%202020-06-22%20at%2023.02.34.png?ph=250ab75b4a)
Situa les peces restants en les caselles marcades X, de tal manera que e rei negre quedi en posició d'escac i mat .
Envia la resposta al mail: escacs@fedac.cat
a1= ... g8= ... h2= ... h8...
R= Rei A= Alfil T= Torre
![](https://250ab75b4a.cbaul-cdnwnd.com/9ed62b77dbb6e0036eb9de988a8c8d54/200000329-ee320ee321/Screenshot%202020-06-23%20at%2007.27.44.png?ph=250ab75b4a)
Repte d'escacs 5
En quina casella de les marcades en punt situaries el rei negre de manera que rebi escac i mat en 2 jugades?
Envia la resposta al mail: escacs@fedac.cat
R= Rei A= Alfil T= Torre D= Dama C = Cavall
Solució= R........ 1. ......./........... 2. ......... ++
Repte d'escacs 6
![](https://250ab75b4a.cbaul-cdnwnd.com/9ed62b77dbb6e0036eb9de988a8c8d54/200000332-7852778529/Screenshot%202020-06-23%20at%2008.04.47.png?ph=250ab75b4a)
En quina casella de les marcades en punt situaries el rei negre de manera que rei rebi escac i mat en 1 jugada?
Envia la resposta al mail: escacs@fedac.cat
R= Rei
Solució= R........
Repte d'escacs 7
![](https://250ab75b4a.cbaul-cdnwnd.com/9ed62b77dbb6e0036eb9de988a8c8d54/200000341-e6b3de6b3f/Screenshot%202020-06-25%20at%2007.57.28.png?ph=250ab75b4a)
Col·loca aquestes 3 peces blanques de manera que el rei negre estigui en escac i mat. Hi ha vàries solucions però només cal enviar una. Anota el nom de la peça a i a la casella a on van.
Envia la resposta al mail: escacs@fedac.cat
R= Rei D= Dama T= Torre
Solució= R........
Repte d'escacs 8
![](https://250ab75b4a.cbaul-cdnwnd.com/9ed62b77dbb6e0036eb9de988a8c8d54/200000381-5494e54952/Screenshot%202020-06-28%20at%2013.47.03.png?ph=250ab75b4a)
Mouen blanques i fan escac i mat en 1 jugada. Recorda que les blanques han començat en les files 1 i 2.
Envia la resposta al mail: escacs@fedac.cat
R= Rei D= Dama T= Torre C= Cavall A= Alfil
Solució=........
Repte d'escacs 9
![](https://250ab75b4a.cbaul-cdnwnd.com/9ed62b77dbb6e0036eb9de988a8c8d54/200000382-9b7f79b7f9/Screenshot%202020-06-28%20at%2014.16.54.png?ph=250ab75b4a)
Col·loca les peces de tal manera que el Rei negre quedi en escacs i mat. Les peces són R negre R blanc, Cavall blanc, Torre blanca i peó blanc.
Envia la resposta al mail: escacs@fedac.cat
R= Rei D= Dama T= Torre C= Cavall A= Alfil
Solució=
e4= ... f5= ... g4= ... g7= ... h6= ...
Repte d'escacs 10
Problemes autocorregibles de escacc mat en 1 o en 2 jugades de Richard Guerrero a Istagram
Problemes d'escacs mat 1 o 2 jugades. Envia les respostes al mail del teu professor d'escacs.
![](https://250ab75b4a.cbaul-cdnwnd.com/9ed62b77dbb6e0036eb9de988a8c8d54/200000330-b7297b7299/Screenshot%202020-06-23%20at%2007.44.51.png?ph=250ab75b4a)
Problemes de mat en 1 o 2 jugades. JB= juguen blanques
JN= juguen negres
Envieu les solucions al mail: al vostres mestre d'escacs o escacs@fedac.cat.
Solució:
3.20= 1........o 1........./........ 2.........++ 3.21= 1........o 1........./........ 2.........++ 3.22= 1........o 1........./........ 2.........++
Descarrega més Problemes de mat en 1 o 2 jugades:
![](https://250ab75b4a.cbaul-cdnwnd.com/9ed62b77dbb6e0036eb9de988a8c8d54/200000336-39c7239c74/Screenshot%202020-06-23%20at%2021.41.45.png?ph=250ab75b4a)
1. Repte escriu un camí possible per a que el cavall blanc que està a f2 arribi fins a la cara contenta de c7 sense ser capturat.
Envieu les solucions al mail: al vostres mestre d'escacs o escacs@fedac.cat.
Solució:
2- Repte escriu el camí més curt possible per a que el cavall blanc arribi fins a la cara sense ser capturat.
Envieu les solucions al mail: al vostres mestre d'escacs o escacs@fedac.cat.
Solució:
![](https://250ab75b4a.cbaul-cdnwnd.com/9ed62b77dbb6e0036eb9de988a8c8d54/200000337-7e2977e299/Screenshot%202020-06-23%20at%2021.51.29.png?ph=250ab75b4a)
1. Repte escriu un camí possible per a que la Torre blanca que està a f7 arribi fins a la cara contenta de c2 sense ser capturada. Si és necessari la Torre pot capturar peces pel camí si pot. Atenció als peons negres que van cap avall!
Envieu les solucions al mail: al vostres mestre d'escacs o escacs@fedac.cat.
Solució:
![](https://250ab75b4a.cbaul-cdnwnd.com/9ed62b77dbb6e0036eb9de988a8c8d54/200000338-7bc597bc5c/Screenshot%202020-06-23%20at%2022.00.12.png?ph=250ab75b4a)
1. Repte escriu un camí possible per a que l'Alfil negre que està a b7 arribi fins a la cara contenta de f2 sense ser capturat. Si és necessari l'Alfil pot capturar peces pel camí si pot. Atenció als peons blanc que van cap amunt!
Envieu les solucions al mail: al vostres mestre d'escacs o escacs@fedac.cat.
Solució: